reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© PESA Rynki | 15 lipca 2015

PKP przechodzi na LED

Wieloletni program modernizacyjny PKP przewiduje między innymi wymianę 200 tys. opraw oświetleniowych.
Technologia LED ma zastąpić na kolei stosowane dawniej oświetlenie żarowe, żarowo-rtęciowe, rtęciowe i sodowe. Według danych PKP S.A., do wymiany jest około 200 tys. opraw oświetleniowych. W prowadzonym od roku 2004 programie wymiany, zamontowano ponad 50 tys. nowoczesnych opraw, w tym jedynie 1,5 tys. LED. Jednak, obecnie preferowanym rozwiązaniem będzie właśnie technologia LED.

Jak podaje PKP, dzięki wymianie oświetlenia na nowoczesne, w tym LED, PLK (spółka zarządzająca infrastrukturą kolei) oszczędza rocznie 11 mln zł. Jako przykład spółka podaje trzy tunele komunikacyjne na stacji Warszawa Wschodnia, gdzie w około 300 starych oprawach zainstalowano źródła LED. Koszt wyniósł 60 tys. złotych, a uzyskane oszczędności w skali roku to 50 tys. złotych.

‘Technologia LED jest technologią preferowaną przy wszystkich projektach modernizacyjnych, które planujemy w tym roku. Oprawy tego typu mogą bezawaryjnie pracować nawet 12 lat - czyli blisko dwuipółkrotnie dłużej niż stosowane do tej pory oświetlenie sodowe i pięciokrotnie dłużej od eksploatowanych jeszcze źródeł rtęciowych. Poza tym LEDy, to wymierne oszczędności’ czytamy w komunikacie spółki.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2