reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© james boardman dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Bosch i Daimler automatyzują parkowanie

Firmy uruchomią pilotażowy projekt, dzięki któremu szukanie wolnych miejsc parkingowych będzie możliwe bez udziału kierowcy przy użyciu smartfona.

Co by było, gdyby w najbliższej przyszłości samochody same szukały wolnego miejsca na parkingu i wracały do kierowcy dzięki aplikacji w smartfonie? Realizacja tego zadania jest możliwa i stała się celem wspólnego projektu, który firmy Bosch, Daimler i car2go zapoczątkowały podpisaniem umowy na początku czerwca. Proces parkowania zostanie zrewolucjonizowany – pojazd sam zaparkuje w wolnym miejscu, a następnie wróci do kierowcy. Zautomatyzowane parkowanie będzie możliwe dzięki inteligentnej infrastrukturze parkingu i zastosowaniu w pojeździe jednostki sterującej Bosch w połączeniu z najnowszej generacji czujnikami pokładowymi Mercedes-Benz oraz systemem car-sharing (system udostępniania aut za opłatą przez operatorów floty) firmy car2go. W ten sposób, w najbliższej przyszłości, pojazdy będą mogły manewrować automatycznie na odpowiednio wyposażonych parkingach. Scenariusz jest bardzo prosty – smartfon służy do rezerwacji samochodu poprzez usługę car2go. Gdy tylko użytkownik znajdzie się w strefie pick-up parkingu (tzn. w strefie odebrania wynajętego auta), samochód sam podjedzie i kierowca może rozpocząć jazdę. Oddawanie auta jest równie wygodne – klient zostawia pojazd w odpowiedniej strefie parkingu i zwraca go za pośrednictwem smartfona. Inteligentny system parkingu rejestruje pojazd, uruchamia go i kieruje do przydzielonego miejsca parkingowego. - Nasi klienci są zawsze w centrum uwagi i wszystkie nasze działania ukierunkowane są na nich. W przyszłości nawet samochody będą do nich same podjeżdżać – wyjaśnia ideę projektu prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za badania i rozwój w Mercedes-Benz Cars. - Funkcja w pełni zautomatyzowanego parkowania będzie dostępna jeszcze przed wprowadzeniem całkowicie zautomatyzowanej jazdy – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Bosch odpowiedzialny za projekt. - Niskie prędkości jazdy i dostępność informacji z infrastruktury parkingu umożliwiają nam szybkie wdrożenie tego projektu – dodał Hoheisel. --- Źródło: © Bosch

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama