reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© james boardman dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 22 czerwca 2015

Bosch i Daimler automatyzują parkowanie

Firmy uruchomią pilotażowy projekt, dzięki któremu szukanie wolnych miejsc parkingowych będzie możliwe bez udziału kierowcy przy użyciu smartfona.
Co by było, gdyby w najbliższej przyszłości samochody same szukały wolnego miejsca na parkingu i wracały do kierowcy dzięki aplikacji w smartfonie? Realizacja tego zadania jest możliwa i stała się celem wspólnego projektu, który firmy Bosch, Daimler i car2go zapoczątkowały podpisaniem umowy na początku czerwca. Proces parkowania zostanie zrewolucjonizowany – pojazd sam zaparkuje w wolnym miejscu, a następnie wróci do kierowcy. Zautomatyzowane parkowanie będzie możliwe dzięki inteligentnej infrastrukturze parkingu i zastosowaniu w pojeździe jednostki sterującej Bosch w połączeniu z najnowszej generacji czujnikami pokładowymi Mercedes-Benz oraz systemem car-sharing (system udostępniania aut za opłatą przez operatorów floty) firmy car2go. W ten sposób, w najbliższej przyszłości, pojazdy będą mogły manewrować automatycznie na odpowiednio wyposażonych parkingach.

Scenariusz jest bardzo prosty – smartfon służy do rezerwacji samochodu poprzez usługę car2go. Gdy tylko użytkownik znajdzie się w strefie pick-up parkingu (tzn. w strefie odebrania wynajętego auta), samochód sam podjedzie i kierowca może rozpocząć jazdę. Oddawanie auta jest równie wygodne – klient zostawia pojazd w odpowiedniej strefie parkingu i zwraca go za pośrednictwem smartfona. Inteligentny system parkingu rejestruje pojazd, uruchamia go i kieruje do przydzielonego miejsca parkingowego.



- Nasi klienci są zawsze w centrum uwagi i wszystkie nasze działania ukierunkowane są na nich. W przyszłości nawet samochody będą do nich same podjeżdżać – wyjaśnia ideę projektu prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za badania i rozwój w Mercedes-Benz Cars.

- Funkcja w pełni zautomatyzowanego parkowania będzie dostępna jeszcze przed wprowadzeniem całkowicie zautomatyzowanej jazdy – mówi dr Dirk Hoheisel, członek zarządu Bosch odpowiedzialny za projekt. - Niskie prędkości jazdy i dostępność informacji z infrastruktury parkingu umożliwiają nam szybkie wdrożenie tego projektu – dodał Hoheisel.

---
Źródło: © Bosch

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-1