reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© siarhei tsalko dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 27 maja 2015

Pociągi PESA ATR 220 z zabezpieczeniem od EC Systems

Inżynierowie EC Systems, we współpracy z ekspertami z firmy PESA, udoskonalili moduł przeznaczony do monitorowania i diagnostyki maszyn wirnikowych.
EC Systems to firma z ponad 15-letnim doświadczeniem, zajmująca się projektowaniem i wdrażaniem przemysłowych systemów monitorowania, diagnostyki, testowania oraz sterowania. W dziale konstruktorskim EC Systems pracuje około 30 osób, czyli ponad połowa z 50 zatrudnionych w spółce osób. Dział konstruktorów tworzą zarówno programiści, jaki i elektronicy, posiadający do dyspozycji własną linię montażową, na której mogą natychmiast sprawdzać weryfikować opracowywane rozwiązania.

EC Systems prowadzi bardzo różnorodne projekty i ma na koncie takie przedsięwzięcia, jak opracowanie systemów sterowania baterią skutera elektrycznego i zapłonem granatu, testowanie silników wycieraczek, diagnostykę turbin wiatrowych czy monitorowanie pracy całych elektrowni. EC Systems korzysta również z funduszy unijnych, przykładem może być projekt wykorzystujący RFID przeznaczony dla branży lotniczej. Jednak rozwiązanie dla PESY, a także flagowy produkt firmy – system do monitoringu i diagnostyki maszyn VIBstudio – to produkty rozwijane od wielu lat i finansowane ze środków własnych. Jeśli chodzi o wspomniany system VIBstudio, to EC Systems zrealizowało już kilka dużych wdrożeń – m.in. dla Zakładów Azotowych Puławy oraz na platformie wydobywczej Baltic Beta.

Udoskonalony moduł VT1002D przeznaczony dla firmy PESA, należy do serii VIBtransmitter (VT), czyli rozwijanej od niemal 10 lat serii produktów EC Systems przeznaczonej do monitorowania i diagnostyki maszyn wirnikowych o stałej i zmiennej prędkości obrotowej. Moduł VT1002D standardowo wykorzystywany jest w układach automatyki do zabezpieczeń maszyn i urządzeń. Zmiany w projekcie dla firmy PESA polegały między innymi na dostosowaniu produktu, procesu produkcyjnego oraz samej linii produkcyjnej na zgodność z normami związanymi z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych w taborze i z odpornością na udary i wibracje oraz normami kompatybilnościowymi.



Firma © PESA, która jest producentem pojazdów szynowych dla transportu kolejowego i miejskiego, wykorzystuje moduł VT1002D w obwodzie zabezpieczeń odcięcia zasilania pompy paliwa silników diesla podczas kolizji. Zmodyfikowane urządzenie na tę chwilę znalazło zastosowanie w niedawno udoskonalonym pojeździe szynowym ATR 220. Pojazdy eksploatowane są obecnie przez narodowego przewoźnika włoskiego Trenitalię. Firma realizuje kolejne zamówienia, w tym także dla polskich przewoźników

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 08 2016 23:17 V7.6.3-2