reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Swimmo Przemysł elektroniczny | 29 kwietnia 2015

Swimmo w przygotowaniu do produkcji

Twórcy inteligentnego zegarka Swimmo, który pomoże w treningach pływania, już w następnym miesiącu planują podpisanie umowy z producentem kontraktowym.
- W tej chwili przygotowujemy dokumentację, czyli m.in. BOM, rysunki techniczne, itp. W maju chcemy podpisać umowę z producentem kontraktowym – mówi dla evertiq.pl Mateusz Heleniak, twórca smatwatcha Swimmo. Obecnie trwa etap składania ofert i, jak zapewnia przedstawiciel spółki, Swimmo bierze pod uwagę zarówno firmy polskie, jak i europejskie.

Swimmo to smartwatch i osobisty trener pływania z polskim rodowodem, który został zaprojektowany z myślą o ciągłej pracy pod wodą. Inteligentny zegarek pomoże w skutecznym monitorowaniu treningów i postępów w pływaniu. Kampania Swimmo na Kickstarterze ruszyła 15 kwietnia. Celem było zebranie 39 tys. USD, tymczasem w dniu publikacji tego artykułu Swimmo wsparło już ponad 500 osób, a zaoferowana kwota przekroczyła 90 tys. USD.

- Zebrane środki przeznaczymy przede wszystkim na uruchomienie produkcji oraz wprowadzenie smatwatcha na rynek, ale mamy też cele związane z rozwojem produktu. Chcemy wdrażać nowe funkcjonalności, między innymi funkcję „open water” wspierającą trening osób pływających w otwartych zbiornikach wodnych – opowiada.

Pierwsze modele Swimmo trafią do użytkowników w październiku. Najpierw smartwatche otrzymają osoby, które wsparły kampanię na portalu crowdfundingowym, ale twórcy Swimmo chcą jednocześnie wprowadzić swój produkt na światowe rynki. – Myślimy głównie o Stanach Zjednoczonych oraz Europie – tu w szczególności o takich krajach jak Wielka Brytania, Irlandia i Niemcy – stwierdza Heleniak.

Smartwatch Swimmo to jeden z wielu produktów wpisujących się w niezwykle głośny ostatnio nurt urządzeń wearables, czyli elektroniki do noszenia. Mateusz Heleniak pytany, czy jego zdaniem ten sektor elektroniki czeka w najbliższej przyszłości szybki rozwój, odpowiada, że jeśli projektanci i producenci będą mieli na myśli realne potrzeby ludzi, a nie dostarczanie gadżetów, to przełom technologiczny jest rzeczywiście możliwy, a Swimmo może być jednym z kamyczków poruszających lawinę. Idea smartwatcha pracującego w wodzie narodziła się bowiem w związku z brakiem podobnych rozwiązań na rynku. – Wszystko zaczęło się od tego, że sam zacząłem pływać. Na początku nie miałem żadnego konkretnego planu, ale z czasem pojawiła się potrzeba monitorowania moich postępów i oceny osiągnięć. Tak powstał pomysł, który potem jeszcze skonfrontowaliśmy z wieloma osobami zajmującymi się pływaniem, by dobrze zdefiniować ich potrzeby – opowiada nasz rozmówca i dodaje, że na tym etapie bardzo pomogło mu doświadczenie zawodowe związane z projektowaniem stron WWW pod kątem user experience.

Po około 18 miesiącach prac projekt jest gotowy i już niedługo będziemy mogli wziąć do ręki egzemplarz smartwatcha Swimmo. Za część projektową odpowiada poznańskie centrum badawczo-rozwojowe, natomiast spółka Swimmo ma siedzibę w Dover w USA.

Mateusz Heleniak jest pasjonatem pływania, przedsiębiorcą i wizjonerem. Bogate doświadczenie biznesowe zdobywał jako Ekspert User Experience w największych polskich firmach e-commerce, m.in. w Grupie Allegro. Oprócz Mateusza Swimmo tworzą Tomasz Wątorowski, Michał Bonikowski i Rafał Piłat, twórcy polskiej innowacyjnej kostki DICE+, zwycięzcy prestiżowej nagrody IF GOLD Product Design Award 2014.

---
Foto: © Swimmo

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
May 26 2017 09:38 V8.3.0-1