reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© stevanovicigor dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Sharp chce wydzielić spółkę produkującą ekrany LCD

Japoński producent może wydzielić biznes produkujący wyświetlacze LCD do urządzeń mobilnych. Firma chce uzyskać pomoc finansową od funduszu rządowego.

Produkcja wyświetlaczy do smartfonów to biznes, w którym Sharp musi zmagać się z silną konkurencją takich firm jak koreańska spółka LG Display czy Japan Display. By ratować sytuację Sharp chce zwrócić się o pomoc finansową do funduszu Innovation Network Corp. of Japan, zarządzanego przez japońskie ministerstwo gospodarki i powołanego w celu wspierania krajowego przemysłu elektronicznego. Fundusz zainwestował już wcześniej w firmę Japan Display, która powstała jako połączenie kilku producentów wyświetlaczy z Japonii (Sony, Hitachi, Toshiba). Wydzielenie spółki produkującej wyświetlacze (tworząc spółkę typu spin-off) w połączeniu z redukcją etatów oraz ogólnym cięciem kosztów mogłoby ułatwić uzyskanie pomocy finansowej do kredytodawców. Sharp jest zadłużony w bankach na kwotę ponad 5,04 mld USD. Rzecznik Sharpa poinformował, że firma zastanawia się na różnymi opcjami dotyczącymi restrukturyzacji, ale nie podjęła jeszcze żadnych decyzji – czytamy w „The Wall Street Journal”. Spółka do maja zamierza przedstawić kompletny plan restrukturyzacji, ale jak donosi gazeta, ewentualna decyzja o wydzieleniu spółki produkującej wyświetlacze LCD może zostać ogłoszona wcześniej. W Polsce Sharp miał fabrykę telewizorów zlokalizowaną w Łysomicach pod Toruniem. Jesienią zeszłego roku słowacka spółka Universal Media Corporation kupiła 100% udziałów w Sharp Manufacturing Poland (SMPL). UMC otrzymało prawo do korzystania z marki Sharp, zarówno jeśli chodzi o urządzenia audio, jak i video. Z kolei Sharp zapowiadał wspieranie badania i rozwoju telewizorów LCD sprzedawanych przez słowacką firmę pod marką Sharp. --- Źródło: The Wall Street Journal

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 25 2024 13:11 V22.4.30-2
reklama
reklama