reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ginasanders dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 20 marca 2015

Delphi wyjedzie autonomicznym samochodem z laboratorium

Samochód Delphi pokona trasę z Kalifornii do Nowego Jorku. Będzie to najdłuższy przejazd automatycznie kierowanym pojazdem w Ameryce Północnej.
Delphi Automotive zamierza zademonstrować pełnię możliwości swoich nowoczesnych technologii aktywnego bezpieczeństwa, organizując najdłuższy przejazd automatycznie sterowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek miał miejsce w Ameryce Północnej. Podróż od zachodniego do wschodniego wybrzeża USA rozpocznie się 22 marca w okolicach mostu Golden Gate w San Francisco, a trasa obejmie ponad 5600 kilometrów (3,500 mil).

Podróż pozwoli inżynierom Delphi na zweryfikowanie danych dotyczących dalszego rozwoju technologii aktywnego bezpieczeństwa, które stanowią szybko rozwijający się segment przemysłu motoryzacyjnego. W trakcie podróży przez cały kraj, pojazd będzie musiał poradzić sobie w różnych warunkach i na różnych terenach, przy potencjalnie pojawiających się zagrożeniach w ruchu drogowym – w okolicznościach, których nie da się przetestować w laboratorium.

-Delphi odniosło znaczące sukcesy, testując swoje automatycznie kierowane pojazdy na terenie Kalifornii i na ulicach Las Vegas - powiedział Jeff Owens, dyrektor ds. nowych technologii. - Teraz nadszedł czas aby sprawdzić nasz pojazd w realiach wymagających warunków drogowych. To kolejny krok do wprowadzenia na rynek systemów aktywnego bezpieczeństwa jako technologii motoryzacyjnych najwyższej jakości.

Takie przedsięwzięcie możliwe jest dzięki szeregowi technologii i systemów aktywnego bezpieczeństwa, ostatnio zaprezentowanych na ulicach Las Vegas podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES 2015). Technologie te to między innymi:
  • radar, system kamer wizyjnych oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS);

  • wielodomenowy sterownik: zaawansowany technologicznie mikroprocesorowy system umożliwiający bezproblemowe integrowanie różnych obszarów (domen) sterowania i funkcji;

  • V2V/V2X: technologia bezprzewodowej komunikacji z pojazdem i infrastrukturą rozszerzająca zakres i zasięg działania istniejących systemów ADAS;

  • inteligentne oprogramowanie sterujące, umożliwiające pojazdowi podejmowanie skomplikowanych decyzji podobnych do decyzji podejmowanych przez człowieka, podczas jazdy po ulicach wśród innych użytkowników ruchu:

    - system wsparcia w przypadku korków na drodze;
    - automatyczny pilot autostradowy wraz z systemem zmiany pasa ruchu (pilotujący pojazd pomiędzy wjazdem a zjazdem z autostrady);
    - automatyczny pilot działający w terenie zabudowanym;
    - system automatycznego parkowania i system wspomagania parkowania.

---
Źródło: Delphi

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 08 2016 23:17 V7.6.3-1