reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ginasanders dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 20 marca 2015

Delphi wyjedzie autonomicznym samochodem z laboratorium

Samochód Delphi pokona trasę z Kalifornii do Nowego Jorku. Będzie to najdłuższy przejazd automatycznie kierowanym pojazdem w Ameryce Północnej.
Delphi Automotive zamierza zademonstrować pełnię możliwości swoich nowoczesnych technologii aktywnego bezpieczeństwa, organizując najdłuższy przejazd automatycznie sterowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek miał miejsce w Ameryce Północnej. Podróż od zachodniego do wschodniego wybrzeża USA rozpocznie się 22 marca w okolicach mostu Golden Gate w San Francisco, a trasa obejmie ponad 5600 kilometrów (3,500 mil).

Podróż pozwoli inżynierom Delphi na zweryfikowanie danych dotyczących dalszego rozwoju technologii aktywnego bezpieczeństwa, które stanowią szybko rozwijający się segment przemysłu motoryzacyjnego. W trakcie podróży przez cały kraj, pojazd będzie musiał poradzić sobie w różnych warunkach i na różnych terenach, przy potencjalnie pojawiających się zagrożeniach w ruchu drogowym – w okolicznościach, których nie da się przetestować w laboratorium.

-Delphi odniosło znaczące sukcesy, testując swoje automatycznie kierowane pojazdy na terenie Kalifornii i na ulicach Las Vegas - powiedział Jeff Owens, dyrektor ds. nowych technologii. - Teraz nadszedł czas aby sprawdzić nasz pojazd w realiach wymagających warunków drogowych. To kolejny krok do wprowadzenia na rynek systemów aktywnego bezpieczeństwa jako technologii motoryzacyjnych najwyższej jakości.

Takie przedsięwzięcie możliwe jest dzięki szeregowi technologii i systemów aktywnego bezpieczeństwa, ostatnio zaprezentowanych na ulicach Las Vegas podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES 2015). Technologie te to między innymi:
  • radar, system kamer wizyjnych oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS);

  • wielodomenowy sterownik: zaawansowany technologicznie mikroprocesorowy system umożliwiający bezproblemowe integrowanie różnych obszarów (domen) sterowania i funkcji;

  • V2V/V2X: technologia bezprzewodowej komunikacji z pojazdem i infrastrukturą rozszerzająca zakres i zasięg działania istniejących systemów ADAS;

  • inteligentne oprogramowanie sterujące, umożliwiające pojazdowi podejmowanie skomplikowanych decyzji podobnych do decyzji podejmowanych przez człowieka, podczas jazdy po ulicach wśród innych użytkowników ruchu:

    - system wsparcia w przypadku korków na drodze;
    - automatyczny pilot autostradowy wraz z systemem zmiany pasa ruchu (pilotujący pojazd pomiędzy wjazdem a zjazdem z autostrady);
    - automatyczny pilot działający w terenie zabudowanym;
    - system automatycznego parkowania i system wspomagania parkowania.

---
Źródło: Delphi

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
January 19 2017 19:48 V7.8.3-1