reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© ginasanders dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Delphi wyjedzie autonomicznym samochodem z laboratorium

Samochód Delphi pokona trasę z Kalifornii do Nowego Jorku. Będzie to najdłuższy przejazd automatycznie kierowanym pojazdem w Ameryce Północnej.

Delphi Automotive zamierza zademonstrować pełnię możliwości swoich nowoczesnych technologii aktywnego bezpieczeństwa, organizując najdłuższy przejazd automatycznie sterowanym pojazdem, jaki kiedykolwiek miał miejsce w Ameryce Północnej. Podróż od zachodniego do wschodniego wybrzeża USA rozpocznie się 22 marca w okolicach mostu Golden Gate w San Francisco, a trasa obejmie ponad 5600 kilometrów (3,500 mil). Podróż pozwoli inżynierom Delphi na zweryfikowanie danych dotyczących dalszego rozwoju technologii aktywnego bezpieczeństwa, które stanowią szybko rozwijający się segment przemysłu motoryzacyjnego. W trakcie podróży przez cały kraj, pojazd będzie musiał poradzić sobie w różnych warunkach i na różnych terenach, przy potencjalnie pojawiających się zagrożeniach w ruchu drogowym – w okolicznościach, których nie da się przetestować w laboratorium. -Delphi odniosło znaczące sukcesy, testując swoje automatycznie kierowane pojazdy na terenie Kalifornii i na ulicach Las Vegas - powiedział Jeff Owens, dyrektor ds. nowych technologii. - Teraz nadszedł czas aby sprawdzić nasz pojazd w realiach wymagających warunków drogowych. To kolejny krok do wprowadzenia na rynek systemów aktywnego bezpieczeństwa jako technologii motoryzacyjnych najwyższej jakości. Takie przedsięwzięcie możliwe jest dzięki szeregowi technologii i systemów aktywnego bezpieczeństwa, ostatnio zaprezentowanych na ulicach Las Vegas podczas Targów Elektroniki Użytkowej (CES 2015). Technologie te to między innymi:
  • radar, system kamer wizyjnych oraz zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS);
  • wielodomenowy sterownik: zaawansowany technologicznie mikroprocesorowy system umożliwiający bezproblemowe integrowanie różnych obszarów (domen) sterowania i funkcji;
  • V2V/V2X: technologia bezprzewodowej komunikacji z pojazdem i infrastrukturą rozszerzająca zakres i zasięg działania istniejących systemów ADAS;
  • inteligentne oprogramowanie sterujące, umożliwiające pojazdowi podejmowanie skomplikowanych decyzji podobnych do decyzji podejmowanych przez człowieka, podczas jazdy po ulicach wśród innych użytkowników ruchu: - system wsparcia w przypadku korków na drodze; - automatyczny pilot autostradowy wraz z systemem zmiany pasa ruchu (pilotujący pojazd pomiędzy wjazdem a zjazdem z autostrady); - automatyczny pilot działający w terenie zabudowanym; - system automatycznego parkowania i system wspomagania parkowania.
--- Źródło: Delphi

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama