reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© serban enache dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Bosch planuje przejąć całość udziałów spółki ZF Lenksysteme

Spółka ZFLS zajmuje się rozwojem, produkcją i sprzedażą układów kierowniczych do samochodów osobowych i użytkowych. W 2013 roku obroty spółki wyniosły około 4,1 mld EUR.

Bosch planuje zwiększyć swój pakiet akcji w spółce ZF Lenksysteme GmbH do 100%. W poniedziałek 15 września 2014 roku. spółki Robert Bosch GmbH oraz ZF Friedrichshafen AG podpisały umowę w tej sprawie. – Dzięki objęciu całości udziałów w spółce ZF Lenksysteme, Bosch umocni swoją pozycję i będzie miał możliwość aktywnego współtworzenia przyszłego rynku motoryzacji. Spółka jest jednym z liderów technologii elektrycznych układów kierowniczych, które stanowią fundament zautomatyzowanych funkcji jazdy. Funkcje takie pojawią się w coraz wydajniejszych samochodach, także w wersjach elektrycznych – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Robert Bosch GmbH. Blisko 60% obrotów spółki ZFLS pochodzi ze sprzedaży elektrycznych układów kierowniczych. - Przyczyną sukcesu efektywnych układów kierowniczych jest potencjał oszczędności paliwa: samochód średniej klasy z silnikiem o pojemności 2 litry jest w stanie zaoszczędzić do 0,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Pozwala to obniżyć poziom emisji nawet o 14 g/CO2 na kilometr. Ponadto, elektryczny układ kierowniczy jest w samochodzie osobowym ważnym komponentem wielu układów wspomagających. Przykładem takiego układu jest asystent pasa ruchu, który automatycznie utrzymuje właściwy kurs jazdy – pisze spółka w komunikacie. Spółka ZFLS zatrudniają ponad 13 000 pracowników w ośmiu krajach. Przedsiębiorstwo posiada 20 zakładów w najważniejszych dla rynku motoryzacyjnego regionach świata. Oprócz zakładów w Europie, USA oraz Chinach, ZFLS prowadzi produkcję także w Indiach, Brazylii oraz Malezji. Transakcja wymaga zgody odpowiednich urzędów antymonopolowych. --- Źródło: Bosch

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
March 28 2024 10:16 V22.4.20-1
reklama
reklama