reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© alexander-podshivalov-dreamstime.com
Przemysł elektroniczny |

Nowa strategia Apatora stawia na rozwój za granicą

- Jeśli chcemy zachować dotychczasowy wzrost przychodów grupy, to musimy postawić na rynki zagraniczne – mówi prezes spółki Andrzej Szostak i nie wyklucza uruchomienia produkcji w Afryce.


Od kilku lat sprzedaż zagraniczna toruńskiej spółki rośnie średnio o około 27% rocznie. Na koniec 2013 roku stanowiła 46% przychodów ogółem, a w bieżącym roku z pewnością przekroczy 50% - informował prezes Apatora. Andrzej Szostak podkreślił, że polski rynek nadal jest niezwykle ważny, ale przy dużej konkurencji, jaka panuje w kraju, satysfakcjonujące są już wzrosty jednocyfrowe w głównych liniach biznesowych. Większej dynamiki można się spodziewać dopiero, gdy na poważnie rozpoczną się projekty w obszarze smart meteringu. Prezes Apatora wskazał na kraje Ameryki Łacińskiej, jako bardzo obiecujące. - Obecnie pracujemy nad certyfikacją naszych produktów pod tamtejsze wymagania. Jesteśmy już obecni w Brazylii, Meksyku, czy Chile, ale są to duże, perspektywiczne rynki, nad którymi chcemy popracować – powiedział Andrzej Szostak. Kolejny kierunek rozwoju to Afryka, gdzie przy pomocy Banku Światowego są realizowane duże projekty infrastrukturalne, szczególnie jeśli chodzi o wodę i prąd. - Zaczynają się tam pojawiać naprawdę duże kontrakty – dodał Szostak. Spółka bierze pod uwagę możliwość uruchomienia produkcji za granicą. Na celowniku są kraje Afryki Północnej, gdzie mogłaby powstać własna montownia. W ciągu najbliższych miesięcy spółka nie planuje przejęć, ale niewykluczone, że pod koniec roku pojawią się informacje na temat kolejnych akwizycji. - Naszą strategię oparliśmy na wzroście organicznym, ale nie możemy wykluczyć, że w ciągu sześciu lat jej obowiązywania czegoś nie przejmiemy. Wówczas przyspieszy realizacja naszych planów - powiedział prezes. Przypomnijmy: Apator ogłosił prognozy na 2014 rok, które zakładają osiągniecie przychodów na poziomie 730-760 mln PLN oraz zysku netto w granicach 75 mln PLN – 78 mln PLN. Strategia pięcioletnia zakłada docelowy poziom przychodów powyżej 1,5 mln PLN, których przynajmniej 60% będzie pochodziło z rynków zagranicznych. --- Źródło: biznes.pap.pl

reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 15 2024 11:45 V22.4.27-1
reklama
reklama