reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© alexander-podshivalov-dreamstime.com Przemysł elektroniczny | 21 lutego 2014

Nowa strategia Apatora stawia na rozwój za granicą

- Jeśli chcemy zachować dotychczasowy wzrost przychodów grupy, to musimy postawić na rynki zagraniczne – mówi prezes spółki Andrzej Szostak i nie wyklucza uruchomienia produkcji w Afryce.

Od kilku lat sprzedaż zagraniczna toruńskiej spółki rośnie średnio o około 27% rocznie. Na koniec 2013 roku stanowiła 46% przychodów ogółem, a w bieżącym roku z pewnością przekroczy 50% - informował prezes Apatora. Andrzej Szostak podkreślił, że polski rynek nadal jest niezwykle ważny, ale przy dużej konkurencji, jaka panuje w kraju, satysfakcjonujące są już wzrosty jednocyfrowe w głównych liniach biznesowych. Większej dynamiki można się spodziewać dopiero, gdy na poważnie rozpoczną się projekty w obszarze smart meteringu.
Prezes Apatora wskazał na kraje Ameryki Łacińskiej, jako bardzo obiecujące. - Obecnie pracujemy nad certyfikacją naszych produktów pod tamtejsze wymagania. Jesteśmy już obecni w Brazylii, Meksyku, czy Chile, ale są to duże, perspektywiczne rynki, nad którymi chcemy popracować – powiedział Andrzej Szostak.

Kolejny kierunek rozwoju to Afryka, gdzie przy pomocy Banku Światowego są realizowane duże projekty infrastrukturalne, szczególnie jeśli chodzi o wodę i prąd. - Zaczynają się tam pojawiać naprawdę duże kontrakty – dodał Szostak.

Spółka bierze pod uwagę możliwość uruchomienia produkcji za granicą. Na celowniku są kraje Afryki Północnej, gdzie mogłaby powstać własna montownia.

W ciągu najbliższych miesięcy spółka nie planuje przejęć, ale niewykluczone, że pod koniec roku pojawią się informacje na temat kolejnych akwizycji. - Naszą strategię oparliśmy na wzroście organicznym, ale nie możemy wykluczyć, że w ciągu sześciu lat jej obowiązywania czegoś nie przejmiemy. Wówczas przyspieszy realizacja naszych planów - powiedział prezes.

Przypomnijmy: Apator ogłosił prognozy na 2014 rok, które zakładają osiągniecie przychodów na poziomie 730-760 mln PLN oraz zysku netto w granicach 75 mln PLN – 78 mln PLN. Strategia pięcioletnia zakłada docelowy poziom przychodów powyżej 1,5 mln PLN, których przynajmniej 60% będzie pochodziło z rynków zagranicznych.

---
Źródło: biznes.pap.pl

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 14 2017 20:30 V8.8.9-2