reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Wielkopolska Brand Przemysł elektroniczny | 31 stycznia 2014

Technologiczny startup w muzeum

Nowoczesne muzea nie są nudnym miejscem, szczególnie gdy ożywiają je firmy technologiczne, takie jak poznański GLIP. Udowadnia to projekt Mobilnego Muzeum Powstania Wielkopolskiego .

Mobilne Muzeum Powstania Wielkopolskiego to jedna z większych interaktywnych instalacji w Polsce. Po raz pierwszy niemal całość wystawy przeniesiona jest na multimedialne powierzchnie. Za pomocą ekranów i stołów dotykowych prezentowane są archiwalne zbiory, m.in. pamiątki po Powstańcach otrzymane od Wielkopolan w społecznej zbiórce czy zeskanowane eksponaty udostępniane przez Muzea z całego regionu. GLIP wyposażył Mobilne Muzeum w interaktywne nośniki, zbudował także hologram i interaktywną podłogę. Sprzęt otrzymał dedykowane oprogramowanie prezentujące zbiory. Wśród aplikacji były także gry dla dzieci.

– Budowa Mobilnego Muzeum to dla nas ciekawy i ambitny projekt, który dowodzi, że nowoczesne technologie idealnie pasują do muzealnych eksponatów – mówi Przemysław Kozłowski, prezes poznańskiej spółki GLIP i dodaje, że realizacja mobilnej instalacji trwała kilka tygodni – Dzięki wsparciu naszego inwestora, jakim jest Poznański Park Naukowo-Technologiczny Fundacji Uniwersytetu Adama Mickiewicza, jesteśmy gotowi na tak duże wyzwania – podkreśla Kozłowski.

Spółka w ramach projektu InQbator Seed, otrzymała wsparcie na rozwój swojej działalności i nowe projekty. I tak konstruktorzy multimedialnych powierzchni, po kilku miesiącach funkcjonowania spółki mogli zrealizować jeden z większych multimedialnych projektów muzealnych w Polsce.

– Jesteśmy zgodni, że interaktywne technologie przyciągają widzów i „ożywiają” wystawę – podsumowuje Agnieszka Wiśniewska, prezes Fundacji Wielkopolska Brand i pomysłodawczyni przedsięwzięcia.


Zespół © GLIP wraz ze stworzonym przez siebie interaktywnym stołem

Mobilne Muzeum Powstania Wielkopolskiego to czasowa wystawa zorganizowana przez fundację Wielkopolska Brand pod mecenatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Poznań. Organizatorzy planują kontynuować projekt mobilnej wystawy przez pięć lat, do 100. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego. Współpraca organizacji pozarządowej oraz młodej poznańskiej spółki przyniosła znakomite efekty. Przedsięwzięcie okazało się ogromnym sukcesem frekwencyjnym i medialnym. Wystawę obejrzało około 20 tysięcy zwiedzających oraz ponad 50 zorganizowanych grup szkolnych. Fundacja Wielkopolska Brand zrealizowała tę innowacyjną wystawę przy wsparciu technologicznym wielkopolskich firm: Glip oraz GoClever i Scanning 3d.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
April 17 2018 19:38 V9.3.2-1