reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
Źródło: TVP Przemysł elektroniczny | 11 maja 2009

Sprzedaż paneli TFT LCD w 1Q2009

Dane przygotowane przez DisplaySearch wskazują na niewielki spadek produkcji paneli TFT LCD w 1Q2009 oraz bardzo dobre perspektywy na 2Q2009
Wszystkie dane prezentowane w tym artykule dotyczą rynku paneli, których wymiary są równe lub większe 10’.

W Q12009 sprzedaż paneli LCD wyniosła 91.5 mln sztuk, co stanowi spadek w stosunku do 4Q2008 o 3% oraz spadek o 18% w porównaniu do 1Q2008. W ujęciu wartościowym zmniejszenie się rynku było jeszcze wyraźniejsze: wartość rynku w porównaniu do poprzedniego kwartału spadła o 17%, natomiast w porównaniu do analogicznego okresu 2008 aż o 52%.


Źródło: DisplaySearch
* Oryginalna specyfikacja oznacza przeznaczenie panelu w chwili wysyłki. Niektóre panele oznaczone jako LCD do monitorów komputerowych są używane w małych odbiornikach TV.
** Kategoria Notebook PC zawiera panele używane w netbook’ach, które w niektórych przypadkach mają wymiary 10"


Znacznie lepsze perspektywy DisplaySearch przedstawia na drugi kwartał roku. W trwającym już okresie spodziewany jest wzrost sprzedaży aż o 37% w ujęciu ilości sprzedanych egzemplarzy, natomiast w ujęciu wartościowym wzrost ma sięgnąć 47%. Są to bardzo wyraźne oznaki ożywienia rynku.


Źródło: DisplaySearch
* Oryginalna specyfikacja oznacza przeznaczenie panelu w chwili wysyłki. Niektóre panele oznaczone jako LCD do monitorów komputerowych są używane w małych odbiornikach TV.
** Kategoria Notebook PC zawiera panele używane w netbook’ach, które w niektórych przypadkach mają wymiary 10"


W Q1.2009 liderem rynku pozostawał Samsung Electronics, którego przychody wyniosły w tym okresie 2.9 mld USD, a udział rynkowy ukształtował się na poziomie 28.7%. Drugie miejsce przypadło LG Display z 2.5 mld USD przychodu i udziałem rynkowym w wysokości 25.4%. Na podium mieści się jeszcze CMO z przychodami w wysokości 1.4 mld USD i udziałem rynkowym 14.4%, które zepchnęło z tej pozycji AUO.


Żródło: DisplaySearch

David Hsieh, wiceprezes DisplaySearch spodziewa się, że stopień wykorzystania zdolności produkcyjnych sektora w 2Q.2009 wyniesie 80%.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
September 15 2017 09:25 V8.7.1-1