© Evertiq
Komponenty |
Nowoczesne sensory dla akumulatorów – wysoka niezawodność i duża precyzja
Maxim zaprezentowało swój najnowszy układ sensora dla akumulatorów Li-Ion stosowanych w motoryzacji. Jest to układ niezawodny i wytrzymały, co potwierdza ASIL-D. Zastosowane tu rozwiązania zapewniają także dużą szybkość i precyzję.
Maxim Integrated Products zaprezentowało swój najnowszy sensor MAX17843. Jest to wysokonapięciowy sensor 12-kanałowy, przeznaczony do monitorowania stanu ogniw akumulatorów litowo-jonowych, stosowanych w samochodach i innych pojazdach elektrycznych. Głównym zadaniem tego sensora jest wspomaganie bezpieczeństwa.
Aby spełnić swoją rolę, sensor zapewniać ma niezawodną komunikację i nowoczesne funkcje diagnostyczne. Warto zauważyć, że układ ten posiadać ma certyfikat bezpieczeństwa ISO26262 – ASIL-D.
Ma to być odpowiedź na rosnące potrzeby związane z rozwojem rynku samochodów elektrycznych. Szacuje się, że w 2025 roku nawet 25% sprzedawanych samochodów może być zasilana jedynie silnikiem elektrycznym. To pociąga za sobą konieczność stosowania coraz to pojemniejszych i mocniejszych akumulatorów, oraz umiejętne zarządzanie nimi i ich monitorowanie.
Pomóc ma w tym wspomniany sensor od Maxim. Interfejsem komunikacyjnym jest tutaj różnicowa magistrala UART z izolacją pojemnościową, co zapewnia pewną komunikację w trudnych warunkach. Dodatkowo ma pomóc w zmniejszeniu złożoności gotowej aplikacji, jak również zapewnić ma możliwie bezbłędną pracę i przesył danych.
Jak zapewnia producent, deweloperzy mogą oszczędzić nawet 90% na kosztach izolacji, przy zastosowaniu tego interfejsu. UART zapewniać ma pewną komunikację na dystansie nawet 100 metrów, nawet przy silnie zaszumionym środowisku.
Zastosowanie nowoczesnej architektury ‘daisy-chain’ oraz konwerterów opartych na SAR, sensor zapewnia szybką, sprawną pracę, a także dużą precyzję pomiarów. Dobrze też wypada w kwestii EMC.