reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Metawave Technologie | 07 listopada 2017

Dokładne, nowoczesne cyfrowe oko dla samochodów

Metawave opracowało niezwykłą technologię radarową, która już niedługo może zastąpić lidary i systemy oparte na kamerach. WARLORD jest dokładniejszy, szybszy, efektywniejszy i inteligentniejszy. Może być przyszłością w autach, które jeżdżą same.
Świat staje się coraz bardziej połączony. Łączą się już nie tylko komputery, ale także smarfony, coraz częściej sprzęt RTV, a nawet AGD. Technologie nieustannie się rozwijają i powoli do tego grona dołączają samochody.

Firma Metawave pragnie wnieść swój wkład w rozwój nowoczesnych technologii. W tym celu sięgnęli po coś rewolucyjnego: metamateriały. Są to specjalne struktury zdolne do manipulowania falami elektromagnetycznymi, wyprzedzając na tym polu tradycyjną elektronikę. Z pomocą przychodzi też sztuczna inteligencja (AI), która pomoże całość okiełznać.

Technologia kształtowania strumienia dała początek inteligentnym, aktywnym antenom, dzięki którym możliwe jest niezwykłe manipulowanie częstotliwością fal radiowych (RF). Architektura firmy Metawave: Xerox PARC ma być jedyna w swoim rodzaju. Ta platforma sprzętowa jest dodatkowo wspierana przez specjalnie do tego celu przygotowane rdzenie AI.

Tak powstały podwaliny pod kolejną, niezwykłą technologię tej firmy: cyfrowe oko – WARLORD („W-Band Advanced Radar for Long-Range Object Recognition and Detection”, czyli szerokopasmowy, zaawansowany system radarowy dalekiego zasięgu wykrywający i rozpoznający obiekty). Technologia ta ma być olbrzymim krokiem naprzód, w rozwoju systemów autonomicznego kierowania pojazdami.

Jak zauważą przedstawiciel Matewave, dzisiejsze systemy wizyjne, oparte na kamerach czy lidarach, są dość prymitywne. ‘Cyfrowe oko’ działa na innej zasadzie, niż wyżej wspomniane. Zamiast płaskiej rekonstrukcji świata, WARLORD pozwala maszynie na postrzeganie świata przestrzennego podobnie, jak czyni to ludzkie oko.

Precyzyjnie sterowana, wąska wiązka radiowa pozwala na precyzyjne określenie lokalizacji i prędkości poruszania się wszystkich obiektów na drodze i obok niej, niezależnie od warunków pogodowych. WARLORD świetnie poradzi sobie zarówno w silnym słońcu świecącym prosto na przednią szybę, jak i podczas ulewy, śnieżycy czy mgły.

Dzięki wbudowanemu systemowi radarowemu SAR („built-in synthetic aperture radar”) oraz podpiętemu silnikowi sztucznej inteligencji (AI), możliwe jest dokładne zmapowanie otoczenia, z rozpoznaniem obiektów, w pełnym 3D.

WARLORD stanowić ma przewagę nad konwencjonalnymi systemami pod jeszcze jednym względem. Tradycyjne systemy wizyjne nie są w stanie precyzyjnie śledzić poruszających się obiektów w przestrzeni. Technologia Metawave jest w stanie, z pomocą AI, określić tor poruszania się obiektów w przestrzeni wokół pojazdu, pozwalając przewidzieć niebezpieczne sytuacje, nie tylko dla kierowcy (np. rozpoznać, że w stronę samochodu biegnie dziecko).

Warto także zwrócić uwagę, że jest to system oparty głównie na radarze analogowym. Oznacza to, że jest on dodatkowo bardzo szybki. Jest to technologia zbliżona do tej, jakiej używa wojsko przy wykrywaniu i śledzeniu pocisków (systemy wczesnego ostrzegania). WARLORD pozbawiony jest jednak kilku wad systemów wojskowych: jest mniej złożony, tańszy i zużywa dużo mniej energii.


Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 14 2017 20:30 V8.8.9-2