reklama
reklama
reklama
reklama
© Pixabay
Technologie |

Standard dla interfejsów motoryzacyjnych już niedługo

Systemy motoryzacyjne obecnie nie posiadają swojego, dedykowanego standardu dla interfejsów komunikacyjnych. Grupa MIPI pragnie to zmienić.

Grupa MIPI Alliance (międzynarodowa organizacja opracowująca specyfikację dla nowych interfejsów i standardów, głównie na rynku urządzeń mobilnych) zainicjowała powstanie nowej grupy: Automotive Birds of a Feather (BoF). Ma to być grupa skupiająca się na standardach stosowanych w motoryzacyjnych systemach komunikacyjnych i interfejsach tam stosowanych. W skład grupy BoF mogą wejść zarówno dotychczasowi członkowie MIPI Alliance, jak również firmy niezrzeszone do tej pory, prezentujące ekosystem motoryzacyjny. Nowoczesne pojazdy to obecnie poligon dla innowacji. Wielu producentów pragnie skorzystać z oferty MIPI Alliance i nowo tworzonych specyfikacji, opracowując nowe rozwiązania, które służą zapewnieniu bezpieczeństwa pasażerom (pasywnie i aktywnie), lub też takie, które mają wspomagać kierowcę (ADAS). Kolejna kategorią są także rozwiązania systemów informacyjno-rozrywkowych. Już teraz chętnie stosuje się interfejsy zgodne ze specyfikacjami MIPI, jak np.:
  • Camera Serial Interface 2 (MIPI CSI-2SM),
  • Display Serial Interface (MIPI DSI-SM),
  • Display Serial Interface 2 (MIPI DSI-2SM) (wszystkie trzy, stanowią ważny element przy tworzeniu rozwiązań łączących w sobie takie elementy jak: kamery, sensory biometryczne, wyświetlacze, sensory ruchu, mikrofony, itd.)
  • MIPI I3C, (wspomagające tworzenie rozwiązań o małej złożoności i dużych możliwościach komunikacyjnych).
Twórcy rozwiązań motoryzacyjnych korzystają z interfejsów MIPI także w bardziej wymagających, krytycznych (chociażby z punktu widzenia bezpieczeństwa) aplikacjach, np. w systemach unikania kolizji lub łagodzenia ich skutków. Wynika to między innymi z tego względu, że interfejsy te są odporne na różne zakłócenia (EMI). Interfejsy takie mają wkrótce ewoluować, by stworzyć standard, dostosowany do potrzeb motoryzacyjnych systemów komunikacyjnych, skupiając się przede wszystkim na bezpieczeństwie i niezawodności tych interfejsów. Koniecznym stanie się też uwzględnienie rodzącego się trendu samochodów połączonych, komunikujących się między sobą i/lub z otoczeniem (V2X). Jak mówi Uwe Beutnagel-Buchner, wice MIPI Alliance Automotive Subgroup oraz Automotive BoF, opracowane mają zostać standardy komunikacji, które pozwolą stworzyć sieci, łączące ze sobą w sposób bezpieczny i niezawodny różne sensory, jednostki kontroli elektronicznej, wyświetlacze i różnego rodzaju elementy wykonawcze. Pozwoli to stworzyć spójną i efektywnie pracującą całość. Przykładowo, obecnie producenci rozwiązań motoryzacyjnych chętnie adoptują MIPI CSI w przypadku aplikacji wykorzystujących kamery oraz pracy na krótkich odcinkach (< 0.3 m). Grupa BoF ma rozwinąć ten standard, jak również standard MIPI DSI, który zapewni wysoką przepustowość wspierając nowe kamery przekazujące obraz o wysokich rozdzielczościach na odległość nawet do 15 metrów. Jednocześnie, interfejs ten ma obsługiwać różne sensory, w tym systemy radarowe, stanowiące element nowoczesnych systemów asysty kierowcy. Obecnie do grupy Automotive BoF zaliczają się takie firmy jak:
  • Analog Devices, Inc.;
  • Analogix Semiconductor, Inc.;
  • BitSim AB;
  • BMW Group;
  • Cadence Design Systems, Inc.;
  • Continental Corporation;
  • Etron Technology, Inc.;
  • Ford Motor Company;
  • Genesys Logic, Inc.;
  • Hardent Inc.;
  • Lontium Semiconductor Corporation;
  • Microchip Technology Inc.;
  • Mixel, Inc.;
  • Mobileye, an Intel Company;
  • NVIDIA;
  • NXP Semiconductors;
  • ON Semiconductor;
  • Parade Technologies Ltd.;
  • Qualcomm Incorporated;
  • Robert Bosch GmbH;
  • Sony Corporation; STMicroelectronics;
  • Synopsys, Inc.;
  • TE Connectivity Ltd.;
  • Tektronix Inc.;
  • Teledyne LeCroy;
  • Texas Instruments Incorporated;
  • Toshiba Corporation;
  • Western Digital;

reklama
Załaduj więcej newsów
March 15 2024 14:25 V22.4.5-2