reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 20 października 2017

Procesor motoryzacyjny z niezwykłym sprzętowym modułem bezpieczeństwa

STMicroelectronics zaprezentowało swój najnowszy procesor, pierwszy taki na rynku, który ma wyprzedzić konkurencję. Jego największą zaletą jest niezależnie pracujący, dedykowany moduł HSM, zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa.
Szacuje się, że do 2020 ilość samochodów wykorzystujących usługi i możliwości sieciowe wzrosnąć może do nawet 250 milionów. Do usług tych zaliczyć można jednostki telematyczne, hotspoty WiFi, obsługa funkcji Bluetooth, itd. Wszystko po to by zapewnić większe wsparcie dla kierowcy, ale także zapewnić rozrywkę pasażerom, aktualizację oprogramowania elementów pojazdu w locie, itd.

Tak duże możliwości pociągają jednak za sobą ryzyko, że niepowołane osoby uzyskają dostęp do kluczowych funkcji samochodu. Tak ważne jest dlatego zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.

Aby pomóc projektantom sprostać tym wyzwaniom, STMicroelectronic zaprezentowała swój nowy układ. Ma to być pierwszy taki procesor motoryzacyjny, który wyposażony został w sprzętowy moduł bezpieczeństwa (HSM), mający zapewnić sprawne, automatyczne i bezpieczne przekazywanie danych w pojeździe, pomiędzy różnymi jego komponentami.

Nowe układy rodziny Telemaco3P stanowić mają połączenie najnowszych rozwiązań elektroniki motoryzacyjnej, wydajnych procesorów, funkcji telematycznych, a także funkcji bezpieczeństwa. W tym celu w układach zainstalowane zostały dedykowane i izolowane sprzętowe moduły bezpieczeństwa HSM.

HSM pracować ma jako niezależny monitor bezpieczeństwa, czuwając nad wymianą danych i poprawnością działania funkcji szyfrowania i autoryzacji przesyłanych komunikatów. Moduł ma też weryfikować autentyczność przesyłanych danych oraz zewnętrznych, podpiętych urządzeń, które chcą się połączyć z systemem.

Do innych ważnych zadań modułu należeć ma też min. obsługa algorytmów kryptograficznych. Ma się integrować z interfejsami CAN-FD, Gigabit Ethernet i SDIO, obsługując transmisję na poziomie 100 Mbps. Dzięki temu układy rodziny Telemaco3P mogą być wykorzystywane jako bramy komunikacyjne dla całej sieci wykorzystywaną w samochodzie.

Dzięki nim możliwe będzie połączenie w jedną sieć kilka systemów, jak np. systemu informacyjno-rozrywkowego z układami ECU, z urządzeniami pracującymi w magistrali CAN, jak np. kontrolki drzwi, systemy zarządzania silnikiem, przekładniami, itd.

Układy z tej rodziny, takie jak STA1385 spełniać mają obecne standardy bezpieczeństwa, jak ISO 26261 do ASIL-B łącznie, a także spełniać wymagania specyfikacji AUTOSAR. Wbudowany moduł HSM ma zapewniać procesorom ST wyraźną przewagę na rynku, oferując większe możliwość przy tworzeniu aplikacji i jednocześnie zapewniać wysoki poziom bezpieczeństwa.

Masowa produkcji powinna rozpocząć się w połowie 2018 roku.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 14 2017 20:30 V8.8.9-1