reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© NXP Technologie | 19 września 2017

Jeden układ do V2X dla całego świata

Nowy układ NXP do obsługi V2X to wysoce skalowane narzędzie, pozwalające na stworzenie wysoce wydajnych aplikacji i umożliwiające wdrożenie funkcjonalności V2X dla nowych pojazdów. Zapewni świetny zasięg, sprawną i co równie ważne, bardzo bezpieczną komunikację między pojazdami.
NXP rozszerza swoją ofertę bezpiecznych systemów komunikacji V2X („Vehicle-To-Everything”). Mowa tu o rozwiązaniach RoadLINK i układzie SAF5400. SAF5400 to pierwszy na świecie układ tego typu. Układ ten jest pojedynczym, wysoce wydajnym modemem DSRC, z kwalifikacją motoryzacyjną. Jest to niezwykły komponent pod wieloma względami.

Jest nie tylko pierwszy w swojej klasie, ale jest to układ o unikalnej, przemyślanej i skalowanej architekturze, wzbogacony o nowoczesne funkcje bezpieczeństwa, niezwykły RFCMOS, a także technologie SDR. Wszystko to ma sprawić, że ten jeden układ będzie mógł być wykorzystany w wielu aplikacjach w każdym rejonie świata, dostosowując się do wymagań producenta, z możliwością rozwoju.

Technologie V2X umożliwiają komunikację pojazdom (samochodom) zarówno z innymi pojazdami, jak również z elementami infrastruktury oraz innymi uczestnikami ruchu. Dzięki temu poruszanie się po drodze ma być płynniejsze i bezpieczniejsze. Jest to też wstęp dla dalszego rozwoju technologii pojazdów autonomicznych.


© NXP

Dzięki wykorzystaniu DSRC/802.11p komunikacja V2X ma być realizowana bardzo sprawnie w czasie rzeczywistym, przy minimalnych opóźnieniach, a także na duże odległości sięgające nawet 1 mili. Ma to także zapewnić komunikację nawet tam, gdzie nie sięga zasięg sieci komórkowych. DSRC zapewnia także bezpieczne kanały dla wymiany danych, co jest istotne dla obecnych i przyszłych technologii związanych z pojazdami autonomicznymi. Ponadto, technologie związane z DSRC przydadzą się także min. do zarządzania flotami.

W strukturze układu znajdziemy też takie elementy jak dedykowany transceiver pracujący na pełnym paśmie, czy też kontroler MAC. Oba elementy zapewniać mają świetne parametry wydajnościowe w kwestii RF, na każdym paśmie, z możliwością zweryfikowania nawet 2000 wiadomości na sekundę.

SAF5400 ma się świetnie integrować z innymi podzespołami systemu, jak np. procesorami NXP z rodziny i.MX, układami PMIC, rozwiązaniami sieciowymi wewnątrz pojazdu, itd. Aby zapewnić jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa, układ ten można połączyć z SXF1800, dedykowanym układem wspierającym sprzętowo wiele nowoczesnych funkcji bezpieczeństwa: paszporty elektroniczne, karty bankowe, smartfony, motoryzacyjne systemy bezpieczeństwa, itd.

Wysoka wydajność jest zapewniana także przez zastosowanie nowoczesnej technologii RFCMOS. Dzięki niej możliwe było zbudowanie kompaktowego układu o wysokim stopniu zintegrowania, w którym bardzo dobrze współpracują ze sobą analogowe systemy RF z cyfrowymi funkcjami przetwarzania pasmowego.

Platforma operować ma na pasmach 5.9 GHz oraz 760 MHz. Jest kompatybilna z globalnymi protokołami od czołowych dostawców rozwiązań V2X. Dzięki temu możliwe ma być stworzenie ogólnoświatowego rozwiązania V2X, spełniające wymagania standardów US, UE, Japonii czy Korei.

Pierwsze próbki nowego układu będzie można odbierać już w grudniu tego roku. Pozwoli to na zapoznanie się w praktyce z jego możliwościami i szybkie wdrożenie technologii V2X.

Komentarze

Zauważ proszę, że komentarze krytyczne są jak najbardziej pożądane, zachęcamy do ich zamieszczania i dalszej dyskusji. Jednak komentarze obraźliwe, rasistowskie czy homofobiczne nie są przez nas akceptowane. Tego typu komentarze będą przez nas usuwane.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
October 16 2017 14:56 V8.8.6-1