reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 13 października 2016

48 V w samochodzie

Nowy system zasilania, zaproponowany przez Schaeffler AG, wraz z dodatkowymi rozwiązaniami, miałby wpłynąć na poprawę ogólnej sprawności i efektywności samochodu, wpływając też min. na mniejsze zużycie paliwa.
Wprowadzenie zasilania o napięciu 48 V ma stanowić uzupełnienie dla systemu zasilania 12 V. Zaletą tego rozwiązania ma być większa ekonomia (mniejsze zużycie paliwa), bez wprowadzania jakichkolwiek negatywnych skutków dla prowadzenia samochodu, czy bez konieczności uszczuplania możliwości pojazdu.

Podczas 25-tego Aachen Colloquium, jeden z dostawców rozwiązań w kwestii technologii pojazdowej (mechatroniki) Schaeffler AG przedstawił projekt takiej sieci i komponenty, które miałyby być zasilane z tego napięcia.

Z racji tego, że w samochodach pojawia się coraz więcej elektroniki wspomagającej kierowcę, lub zapewniając mu pewne udogodnienia, sieć energetyczna 12 V w samochodzie staje się coraz bardziej obciążona, co wpływa też na większe zużycie paliwa. Pewnym rozwiązaniem dla tego problemu ma być właśnie sieć o napięciu 48 V.

Sporo też elementów silnika, niegdyś sterowanych tylko mechanicznie, dziś jest sterowanych elektronicznie, itd. Przykładem mogą być: zapłon, turbosprężarki, stabilizatory, a także systemy start-stop i systemy (częściowo) hybrydowe.

Wszystkie tego typu elementy miałyby być zasilanie z sieci o napięciu 48 V, zamiast z tradycyjnych 12 V. Rozwiązanie to połączono także z nowym pomysłem dotyczącym systemu napędowego. Schaeffler AG chciałby bowiem wprowadzić elektryczny silnik w roli osi elektrycznej na tylnej ośce (w tzw konfiguracji P4).

Silnik taki ma dawać dodatkowe 20 kW mocy elektrycznej, poprawiając wydajność całościową pojazdu. Chodzi tu o niemal ciągła pracę takiego silnika, a nie tylko chwilową. Ma to być wsparcie dla silnika spalinowego, który tak jak w klasycznym samochodzie będzie napędzał oś przednią. Silnik elektryczny, na tylnej osi, mógłby też gromadzić energię w trakcie hamowania, co także poprawiło by ogólną sprawność pojazdu, a tym samym mogłoby to wpłynąć na zużycie paliwa.

Dodatkowo, silnik spalinowy miałyby być uruchamiany z rozrusznika, który zasilany będzie z napięcia właśnie 48 V i połączony z silnikiem spalinowym za pomocą paska.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
December 08 2016 23:17 V7.6.3-2