reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 28 października 2015

Małe serce ABS dla motocykli małych i dużych

Od stycznia zmieniają się przepisy dotyczące wyposażenia motocykli. Nowe układy od Freescale mają pomóc w budowie efektywnych systemów ABS, odciążając ECU i upraszczając konstrukcję tego systemu.
Firma Freescale zaprezentowała dwa nowe scalaki, zaprojektowane z myślą o zastosowaniu ich w systemach ABS dla motocykli małych i dużych. Mowa tu o układach oznaczonych jako SB0400 i SB0401.

Pierwszy z nich odpowiada za sterowanie obojgiem kół, drugi zaś tylko jednym. Pierwszy z nich ma być stosowany dla większych maszyn, o pojemności od 125 ccm. Drugi zaś dla motocykli lekkich i skuterów, gdzie wymagania są mniejsze.

Nowe regulacje bowiem wymuszają, by większe pojazdy, nowo wyprodukowane (począwszy od stycznia 2016), były obowiązkowo wyposażone w system ABS. Dla mniejszych, takich wymagań nie ma. Jednak zapewne wielu ucieszy, gdy pojawi się oferta z takim systemem w lżejszych konstrukcjach.

Sercem tych scalaków jest technologia SMARTMOS, łącząca w sobie zalety technologii analogowych i sygnałowych. W strukturze układu zawarto systemy odczytujące prędkość koła (interfejsy sensorów mierzących ową prędkość), wału, pomp, itd. Są tu też wbudowane odpowiednie przełączniki bezpieczeństwa i inne elementy, poprawiające niezawodność pracy gotowej aplikacji.

Nowe komponenty zamknięto w obudowie o wymiarach 7 na 7 mm. Układy mają mieć niewielkie wymagania, nie wymagają systemów chłodzenia. Mają odciążyć jednostki centralne, ECU, a także zmniejszyć wagę, wymiary i koszty aplikacji.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2