reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© Evertiq Komponenty | 21 września 2015

Motoryzacyjny sterownik mostka z wykrywaniem błędów

Nowy sterownik tranzystorów MOSFET z kanałem typu N obsłuży komponenty wymagające napięcia 10 V z dużo niższego zasilającego, dzięki specjalnej pompie ładunkowej. Wszystko przy tym dobrze i dokładnie zabezpieczone.
Firma Allegro Microsystems przedstawiła swój nowy układ sterownika mostka („full-bridge”), który przeznaczony został do wykorzystania głównie w aplikacjach motoryzacyjnych. Stworzono go z myślą o sterowaniu tranzystorami MOSFET z kanałem typu N.

Nowatorska konstrukcja tych sterowników sprawia, że są to komponenty elastyczne i wygodne w zastosowaniu. Wbudowana pompa ładunkowa z dedykowanym regulatorem pozwala na pracę z napięciem zasilającym 7 V (np. z akumulatorów) sterując tranzystorami, które wymagają napięcia bramki na poziomie 10 V.

Możliwa jest też oczywiście praca z niższymi napięciami. Układ zapewnić ma w każdym z wypadków odpowiednie poziomy napięciowe do sterowania bramkami. Do sterowania wszystkimi tranzystorami wystarczy tylko jeden sygnał. Możliwa jest praca z sygnałem PWM z dowolnego układu zewnętrznego.

Same tranzystory mocy mają być chronione przez wewnętrzne systemy kontroli sterownika. Sam silnik również poddany jest ochronie i monitorowaniu, czy nie ma zwarć do zasilania lub uziemienia. Znajdziemy tu również niezależne monitorowanie napięć na każdym z tranzystorów. Nie zabrakło też standardowych zabezpieczeń zwarciowych, termicznych, podnapięciowych, itp.

Wszystko to zapewnić ma dokładne i kompleksowe monitorowanie poprawności pracy układu, silnika, itd. W razie wystąpienia jakiejś sytuacji, układ będzie w stanie dokładnie powiedzieć gdzie leży problem, w zakresie tej aplikacji.

Sam sterownik oznaczono symbolem A5929. Dostarczany ma być w obudowie TSSOP (A5929KLPTR-T).
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-1