reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
© anthony bolan dreamstime.com Rynek komponentów | 26 sierpnia 2015

Gartner: start-upy i małe firmy zapewnią wzrost na rynku półprzewodników

Analitycy z Gartner twierdzą, iż aby zapewnić sobie szybki i stabilny wzrost, firmy z branży półprzewodników muszą zmienić swoje strategie sprzedaży i bardziej skoncentrować się na większej liczbie mniejszych klientów.
Według Gardner, firmy z branży półprzewodników muszą raczej zmienić swoje podejście do sprzedaży i zwrócić większą uwagę na mniejsze firmy, aniżeli w dalszym ciągu koncentrować się na największych transakcjach i największych firmach. Start-up’y i małe firmy zakupiły w roku 2014 półprzewodniki o łącznej wartości 78.3 mld USD, co stanowi niebagatelne 23% całego rynku.

Gartner szacuje, iż na świecie jest przeszło 165.000 firm kupujących półprzewodniki. Spośród nich, 10 największych firm dokonuje 40% zakupów półprzewodników, firmy od 11 do 100 miejsca odpowiedzialne są za kolejne 30% rynku, pozostałe firmy za ostatnie 30%. Pomimo faktu, iż Top 10 odpowiedzialne jest za tak dużą część rynku, niektóre z największych firm ograniczyły swoje zamówienia w ostatnich pięciu latach, co było bolesnym ciosem dla sprzedawców. Mimo faktu, iż swojemu sukcesowi na rynku smartfonów Samsung wraz Apple znacznie zwiększyli wolumen zakupów, sprzedawcy półprzewodników obawiają się ryzyka zbytniego uzależnienia od dużych klientów.

‘W ostatnich latach przemysł podlegał znacznym turbulencjom, które jasno wskazały na ryzyko, związane ze skupieniem się sprzedawców półprzewodników na ograniczonej liczbie największych nabywców, podczas gdy to małe firmy oferowały rentowny, szybki wzrost’ komentuje Masatsune Yamaji, analityk Gartner. ‘Producenci półprzewodników powinni w większym stopniu skupić się jedynie na największych klientach, a pozostałą część wysiłku sprzedażowego scedować na zewnętrznych dystrybutorów’.

Gartner podkreśla, iż po roku 2017 liczba firm w branży elektronicznej ulegnie dalszemu wzrostowi, głownie ze względu na regularny wzrost rynku oraz rozpowszechnianie się Internetu Rzeczy. Aby skorzystać z tego wzrostu, Gartner rekomenduje rozpoczęcie zmian od analizy, jaki przychód może być wygenerowany przez małe firmy w stosunku do wolumenu zakupu tych największych. Znaczenie małych klientów na pewno będzie się jednak różniło w poszczególnych przypadkach, w zależności od portfolio produktów i samego regionu sprzedaży.

‘Przed wskoczeniem na głęboką wodę, producenci półprzewodników powinni być również świadomi pewnych ryzyk, związanych z rynkiem małych producentów elektroniki, są oni bowiem bardziej podatni na zawirowania makroekonomiczne’ mówi Yamaji. ‘Kiedy ich operacje się kurczą, kurczą się także ich zakupy i to w tempie znacznie szybszym aniżeli zamówienia z dużych firm. Sprzedawcy mogą jednak ograniczać te ryzyko dywersyfikując bazę klientów i rozpraszając ryzyko utraty zamówień’.
reklama
reklama
Załaduj więcej newsów
November 29 2016 16:13 V7.6.2-2